Понеделник - Петък 9:00 - 18:00
 Как работи DSG трансмисията и какви са проблемите, свързани с нея?

Как работи DSG трансмисията и какви са проблемите, свързани с нея?

Автоматичните трансмисии с обозначение DSG са доста популярни днес. Това не е случайно, тъй като тази технология обединява добрите страни на класическите автоматици и на механичните скоростни кутии.

DSG е абревиатура на Direktschaltgetriebe, което буквално означава трансмисия с директно превключване. Трансмисията е роботизиран агрегат, наподобяващ ръчна трансмисия с два отделни съединителя. Вградените в нея сензори отчитат постоянна информация за момента скорост на движение, позиция на педал на газта, и натоварване на мотора. По този начин кутията съумява да избере оптимално времена за смяна, както и да подготви правилната следваща предавка – горна или долна. Наличието на два съединителя улеснява този процес и прави самото превключване мигновено.

Какви са предимствата на DSG кутиите?

Разбира се, тази технология притежава редица предимства пред конвенционалните автоматични трансмисии. Начинът на работа на кутията спомага за понижен разход, както и за значително по-къси времена на превключване. В последните години бяха разработени еквивалентно бързи автоматици с хидротрансформатор, но те изначално са по-скъпи като технология.

Доста производители предлагат технологията под различни търговски наименования. При моделите на Audi, трансмисията представлява класическа DSG технология, адаптирана за надлъжно разположени двигатели, и се наричана S-tronic (при VW, Seat, Skoda двигателите са напречно разположени). BMW използва сходни решения под името DCT, а Ford нарича своите трансмисии с два съединителя Powershift.

Какви са честите проблеми, срещани при DSG трансмисиите?

Както повечето съвременни технологии, DSG също не е безпроблемен агрегат. Най-честите проблеми, свързани с DSG кутиите, са вибрации при работа. Те могат да бъдат предизвикани от износване на маховика, разположен между кутията и мотора на автомобила. Двете масивни плочи в маховика се движат срещуположно една на друга, прехвърляйки въртящ момент от двигателя към трансмисията. При повреда в работата на маховика, вибрациите са доловими още след стартиране на мотора.

Нерядко DSG кутията попада в авариен режим, наречен режим по подразбиране. В този случай автомобилът остава на трета предавка с цел избягване на евентуални щети по време на превключване. В такава ситуация е нужна специализирана диагностика, която да покаже проблема нагледно посредством кодовете за грешки, които със сигурност са записани вследствие на отчетен проблем, довел до аварийния режим.

В много от случаите, тези кодове индикират, че съединител на кутията е износен до степен, в който не функционира адекватно. С малко повече късмет, ситуацията би могла да се окаже не толкова сериозна и кутията би била приведена в нормален режим на работа след ресет на адаптацията. Разбира се, това е възможно единствено посредством VAG диагностика.

Понякога сензорите, вградени в кутията, са част от проблема. Когато те са свързани с електрохидравличното управление (т.нар. мехатроник), проблемът може да се окаже сериозен, тъй като това е скъп компонент. Въпреки това, в много от случаите този елемент подлежи на ремонт.

Понякога проблемите с DSG кутиите са свързани с износени лагери. Докато синхронизаторите и зъбните колела са сравнително надеждни елементи, лагерите понякога се предават, вследствие на което се долавя шум при шофиране. Това не е толкова сериозен проблем, но все пак изисква своето решение, което включва демонтаж на трансмисията и смяна на комплект лагери.

Какво е нужно да се направи при проблем с DSG трансмисията?

Всеки един проблем, свързан с тази технология, изисква специфични познания и специализирана апаратура. Автосервиз BM AUTO разполага с всичко необходимо за правилно диагностициране, профилактика, обслужване и ремонт на DSG скоростни кутии и съединители, както и тяхната подмяна. Доверявайки се на опитни професионалисти, имащи на разположение оригинално оборудване, вие спестявате време и средства.